“We hebben mensen nodig die ons team komen versterken. Daarvoor willen we graag alles uit de kast trekken. Willen jullie voor ons een video maken waarmee we nieuwe collega’s kunnen werven?”

oplossing
Voordat we van start gingen, schetsten we met elkaar eerst ‘de reis’ die een nieuwe collega aflegt. Van het zoeken en vinden tot reageren op een vacature. Daarin ontdekten we dat je nog zo’n leuke wervingstekst en video kunt maken, maar als de algehele uitstraling wat stoffig is professionals alsnog afhaken. Er was dus werk aan de winkel.
We stelden een team op maat* samen. We stonden eerst stil bij het verhaal van Veldjesgraaf & Korlaar: wat doe je, hoe doe je dat en waarom. Daaruit filterden we een aantal kernwaarden zoals persoonlijk, eigentijds en toegankelijk. Maar ook betrouwbaar en oog voor detail. Dit vertaalden we in een visueel concept die in kleur en vorm deze waarden ademden. Ook in de fotografie en teksten lieten we deze kernwaarden terug komen. We brachten het samen in een toffe, nieuwe website die het bedrijf voor professionals en klanten aantrekkelijk representeert en helpt bij de zoektocht naar die nieuwe collega.
* De vormgevers van Super Visual, webregie en redactie door Bauke Dekker, fotografie door Rianne van Soest en projectmanagement en creatie door Studio View.

“Studio View keek verder dan onze vraag en kwam met voorstellen die onze verwachtingen overstegen. Mark hield de overview en coördineerde het project feilloos!”
Bastiaan Veldjesgraaf, Kandidaat-Notaris, Veldjesgraaf & Korlaar Notarissen

ook nog aan gedacht


Je wilt dat klanten en potentieel nieuwe collega’s online en offline dezelfde ervaring hebben. Dus vertaalden we het creatieve concept van de website ook door naar print; visitekaartjes, briefpapier, enveloppen én mappen waar klanten bijv. hun huwelijks-, koopakte of testament in mee krijgen. Saillant detail: de map voor de huwelijks-, koopakte gaven we een vrolijke draai en de map voor het testament een iets serieuzere draai. Passend bij de gelegenheid en de doelgroep.


