Augumented reality:
fiets of the future
“Op de beurs willen we de fiets van de toekomst laten zien. Alleen is die fiets er nog niet. Nu kunnen we wel in de weer met 3D-prints maar dat is niet echt vernieuwend én niet echt duurzaam. Kunnen jullie ons helpen deze fiets te presenteren op een nieuwe, duurzamere manier?”

%20(1).jpg)


oplossing
De opdracht bestond uit twee delen: 1. Bedenk een originele, nieuwe en duurzame manier om de fiets te presenteren. 2. Presenteer de fiets op die originele, nieuwe en duurzame manier. Dit lijkt hetzelfde maar stap één is het plan, stap twee is de uitwerking.
We kwamen op het idee de schetsen van de designers in expositie-vorm te laten zien. Dit om een kijkje te geven in het creatieve proces van dit designteam (het is toch een vorm van kunst) én zo ook hun praktische overwegingen en keuzes te illustreren. Vervolgens brachten we de schets tot leven. De bezoeker scande de QR-code naast de schets en op het scherm van je smartphone transformeerde het ontwerp op het doek zich tot een interactief, bewegend én modern design. Een sterk staaltje oud meets nieuw, creatie meets toepassing.

.jpg)
ook nog aan gedacht
Het enkel ‘laten zien’ vonden we iets te zendergericht. Dus kon de bezoeker op z’n scherm het ontwerp bewegen, openen, laten ronddraaien, etc. En, nog iets leuks; bezoekers hoefden niks geen app te installeren, alles was web-based. Het ‘verhaal’ van de designers kwam voort uit het ‘farm to table’ principe: je waardeert een product meer als je weet met hoeveel (creatieve en praktische) liefde het is gemaakt. Dat verbindt!




“Fijn samenwerken, serieus meedenken, geen gedoe en een gave creatieve vertaling van onze wensen. Studio View maakt het altijd nog mooier dan verwacht!”
Stephan Mooibroek,
Manager strategy & innovation Bikes Kruitbosch
